Boligmuligheder til unge og ældre

Egedal skal være en kommune for alle vores borgere, og dermed sikre der er boligmuligheder til både unge, som ønsker at flytte hjemmefra indenfor kommunens grænser, samt ældre der ønsker at blive i eget hjem længst muligt.

I området omkring København mangler der ca. 9.500 boliger til unge studerende ifølge Dansk Byggeri. Det er et kæmpe problem, at de unge oplever så stor én boligmangel og har svært ved at komme ind på boligmarkedet, når de skal flytte hjemmefra. Vi skal give vores unge borgere bedre muligheder for at kunne blive boende i kommunen, når de ønsker at flytte hjemmefra indenfor kommunens grænser, så de ikke er tunget til at flytte på et kollegium ind mod København. For mig er det vigtigt at borgere der er opvokset i Egedal, også kan blive boende før de selv starter familie.

Samtidig skal vi skabe flere muligheder for de ældre der ønsker at blive boende i eget hjem længst muligt. Dette gælder værdighed for den enkelte borger, og kommunen bør derfor sikre små hyggelige ældrevenlige boliger, der er lette at vedligeholde, når der skal lægges lokalplaner.